Як черкащанам сплачувати житлово-комунальні послуги під час карантину

Фото: НБУ

Мінрегіон надав роз’яснення щодо оплати житлово-комунальних послуг під час карантину.

Згідно із Законом України від 17 березня 2020 року № 530-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» на період дії карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), та протягом 30 днів з дня його відміни забороняється, зокрема:

– нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені) за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги;

– припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг громадянам України у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі;

– примусове виселення із житла та примусове стягнення житла (житлових будинків, частин житлових будинків, квартир, кімнат у квартирах, кімнат, житлових секцій чи блоків у гуртожитках, інших жилих приміщень), що належить на праві приватної власності громадянам України, під час примусового виконання рішень судів щодо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги;

– примусове виселення громадян за несвоєчасну оплату житлово-комунальних послуг із жилих приміщень у будинках державного, громадського житлового фонду та житлового фонду соціального призначення.

Опрацьовують нині питання щодо часткового відшкодування населенню плати за спожиті комунальні послуги, надані за період встановленого карантину.

Враховуючи ситуацію, рекомендують вжити всіх можливих заходів щодо здійснення споживачами онлайн-платежів через особисті кабінети на сайтах підприємств виконавців послуг, управителів багатоквартирних будинків, та за допомогою інших можливих і загальнодоступних сервісів (Приват 24, Ощад 24, iPay, Portmone тощо).

Рідним та близьким необхідно потурбуватися про людей літнього віку (споживачів послуг) та допомогти сплатити їм за житлово-комунальні послуги онлайн.