Звернутися із скаргою до НСЗУ може сам пацієнт, або його уповноважена особа.
Якщо медичний заклад, у якого складений договір із НСЗУ вимагає, щоб пацієнт купував ліки, які містяться в Національному переліку основних лікарських засобів,. або змушує оплатити надані послуги, які покриває Програма медичних гарантій - це грубе порушення прав пацієнта.
Про це повідомляє Національна служба здоров'я України.
Звернутись до НСЗУ може як сам пацієнт, так і довірена особа. У такої особи повинен бути документ про підтвердження на право подачі звернення від імені пацієнта. Цього вимагає закон “Про звернення громадян”, яким керується НСЗУ під час розгляду звернень.
Підтверджуючими документами представника можуть бути довіреність фізичної або юридичної особи, свідоцтво про народження дитини, або рішення про призначення опікуном. Довіреність повинна бути нотаріально засвідчена.
Якщо пацієнт звертається не особисто, то скарга повинна бути складена так, щоб можна було встановити правомірність іншої особи діяти від імені пацієнта.
Як подати звернення до НСЗУ
Для цього потрібно:
- вказати прізвище ім'я та по-батькові пацієнта;
- дату народження;
- дату події, яка виникла з пацієнтом;
- вказати правильну назву лікарні, якщо є змога, то додати код ЄДРПОУ (це можна знайти в інтернеті);
- вказати посаду, прізвище ім'я та по батькові особи, яка вимагала кошти за ліки чи за інші матеріали, або за медичні послуги;
- описати ситуацію в деталях: які ліки вимагали докупити, зазначити за можливості суму коштів, яку довелося витратити, або яку вимагали. Також за можливості додати копію чеків за куплені ліки чи медичні послуги;
- вказати свої контактні дані.
Якщо виникають питання у зв'язку з оформленням звернення, то слід подзвонити до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77.
Для того, щоб добитися справедливост,і важливим є надання достатньо фактів та доказів вимагання коштів, тобто: чеки, відео чи фото, імена та прізвища працівників, які вимагали кошти. Це допоможе при встановленні факту порушення.
Також звернутися із скаргою до НСЗУ можна через електронну форму на сайті http://surl.li/cfabt, або за безкоштовним номером 16-77.
НСЗУ не є органом, який проводить розслідування, але при запереченні надавачем медичних послуг факту порушення прав пацієнтів у межах програми медичних гарантій, НСЗУ при наявності підтверджених підстав, має право передати матеріали про порушення до Національної поліції.