За що водіїв в Україні можуть позбавити прав або навіть посадити до в'язниці: нові правила

Володимир Зеленський підписав законопроект Мін'юсту, яким вносяться зміни до автомобільного законодавства країни. Оновлене законодавство акцентує увагу на обов’язковому техогляді транспортних засобів та посиленні штрафів за порушення.

Згідно з оновленими правилами, техогляд в Україні мають проходити практично всі транспортні засоби, крім автомобілів категорії В, які не використовуються в комерційних цілях. Відсутність дійсного талона обов’язкового технічного огляду може мати серйозні наслідки для водія.

Як повідомляє "Автоцентр", останні зміни до Кодексів про адміністративні правопорушення, Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів України спрямовані на посилення штрафів для осіб, які не відповідають вимогам щодо проходження техогляду.

Однією із суттєвих змін є збільшення розміру штрафів за статтею 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до оновленого законодавства, водії будуть суворіше каратися за неодноразове керування транспортним засобом з несправною системою рульового управління чи гальмування, несправним тяговим механізмом чи зовнішнім освітленням (особливо, якщо освітлення недостатнє), а також будь-якими іншими несправними елементами транспортного засобу.

До водіїв також застосовуватимуться ці посилені штрафи, якщо транспортний засіб було модифіковано з порушенням правил і стандартів.

Крім того, більш серйозні наслідки зазнають люди, які неодноразово їздять на несправних автомобілях або не дотримуються ПДР і технічних норм. В оновлених правилах також наголошено на обов’язку проходження водієм обов’язкового технічного огляду транспортного засобу. Тож повторне керування транспортним засобом, який не пройшов техогляд, але повинен був його пройти, призведе до посилення штрафів.

За такі порушення передбачено штрафи від 850 до 1700 гривень і можливе позбавлення водійських прав.

У деяких випадках водіям загрожує штраф від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів, позбавлення водійських прав на 3-6 місяців і можливий арешт на 5-10 днів.

Підвищення штрафів відображає прагнення української влади забезпечити безпеку та придатність до експлуатації транспортних засобів на дорогах України.

Запроваджуючи жорсткіші покарання за недотримання вимог Міністерства транспорту, влада прагне заохотити водіїв віддавати пріоритет технічному обслуговуванню та гарантувати, що їхні транспортні засоби відповідають необхідним стандартам безпеки.

Важливо, щоб водії в Україні знали про ці нормативні зміни та розуміли наслідки їх невиконання. Регулярне технічне обслуговування, дотримання графіків техогляду та своєчасне усунення будь-яких несправностей автомобіля є ключовими кроками, які водії можуть зробити, щоб уникнути штрафів і забезпечити безпеку на дорогах.

Висновок, підписання законопроекту Президентом є важливою віхою в українському автомобільному законодавстві. Оновлене законодавство наголошує на важливості обов’язкового проходження техогляду транспортних засобів та вводить жорсткіші штрафи за його невідповідність.