Народні депутати пропонують ввести 10% збір з імпорту авто, м'яса і м'ясопродуктів.
Фактично, це нове імпортне навантаження, що має замінити 13% надбавку до мита на імпорт авто та холодильників, пише "Дело" .
Дія 13% надбавки спливає 7 вересня через тиск СОТ, нагадує видання.
Законопроект про новий "тимчасовий внутрішній збір" 1 вересня зареєстрували депутати БЮТ, Партії регіонів і Блоку Литвина.
Автори запевняють: документ виписаний у суворій відповідності до норм СОТ і цього разу конфлікту з організацією вдасться уникнути.
За їхніми словами, проект закону спрямований на підтримку найбільш постраждалих від кризи галузей - автомобілебудування і тваринництво.
"У нас є попередня домовленість зі штаб-квартирою СОТ, що вони розглянуть нашу пропозицію і дозволять ввести нам тимчасовий 10% внутрішній збір", - пояснює один з авторів Микола Присяжнюк.
"Тільки для створення і збільшення робочих місць у галузях", - наголошує він.
За словами Присяжнюка, у випадку ухвалення закон про новий збір почне діяти через півроку, а термін його дії – 11 місяців.
Вітчизняні виробники вітають ухвалення документу. Однак категорично проти виступають імпортери. За їхніми словами, документ принесе більше шкоди, ніж користі.
"Ніякого позитивного ефекту пан Терьохін та інші автори лобістського законопроекту (серед них - Євген Сигал, співвласник компанії "Агромакс" ("Гаврилівські курчата") не досягнуть", - заявляє глава Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
"Ми - автомобільні імпортери - не розмитнювали автомобілі, очікуючи скасування 13% надбавки. 7, 8 і 9 вересня ці автомобілі, запевняю вас, хлинуть в Україну. Це близько 100 тис. авто", - запевняє він.
"Їх немає сенсу тримати на складах, тому що курс гривні до долара може впасти ще більше, і ми зазнаємо збитків. Про яку підтримку вітчизняного автовиробника може йти мова?", - обурюється Назаренко.
Представник автоімпортерів упевнений, що ще одним негативним наслідком введення 15% транспортного збору стане засилля російських авто на українському ринку.