Ключовим напрямком змін залізничної галузі є її реформування: регуляторна функція повинна відійти, а Укрзалізниця має зосередитися на господарюючій діяльності. Про це зазначив виконувач обов’язків генерального директора Укрзалізниці Максим Бланк під час Форуму розвитку інфраструктури України.
«Головною ціллю Укрзалізниці держава має поставити прибутковість. І залежно від цієї цілі ми повинні будувати роботу у всіх напрямках. Сьогодні в Укрзалізниці багато цілей, включаючи і соціальну функцію – перевезення за низькими тарифами. Але цю ключову ціль має визначити держава. Якщо не перейти на економічну модель, Укрзалізниця не зможе розвиватися як провайдер і бути ефективною», - зауважив Максим Бланк.
Також він наголосив на необхідності побудови нового рівня взаємовідносин Укрзалізниці з державою, зокрема щодо виконання визначених законом зобов’язань. «Сьогодні закони виконуються односторонньо: з одного боку, державний перевізник виконує свої зобов'язання з перевезень за соціально низькими тарифами та на пільгових умовах, а з іншого – держава не фінансує оновлення парку рухомого складу, як це визначено законодавчо. При цьому залізничний транспорт конкурує з автомобільним, для якого дороги – безкоштовні, тоді як для залізничної галузі інвестування в інфраструктуру становить значну витратну частину», - зазначив Максим Бланк.
Окрім того, за його словами, потребує перегляду соціальний аспект – підвищення продуктивності праці. У ситуації, що склалася, щоб не втратити значну частину колективу, Укрзалізниця перейшла на чотириденний робочий тиждень, але це тимчасовий вимушений крок. Необхідно підвищувати продуктивність праці та оптимізувати штат працівників», - додав він.
Також в.о. гендиректора Укрзалізниці зазначив, що мають бути створені умови для залучення капіталу, рівного доступу до інфраструктури учасників транспортного ринку на умовах відкритості та прозорості. «Наша мета, щоб робота Укрзалізниці була прозорою та зрозумілою усім», - резюмував Максим Бланк.