Чи можуть черкаські перевізники забезпечити якісні та безпечні послуги?
Від початку 2014 року черкаські підприємці-«маршрутники» постійно підіймають питання про підвищення вартості проїзду у міському транспорті з 2,5 грн. до 3 грн. і більше. Причому, самі підприємці до цього часу не можуть економічно обґрунтувати підвищені тарифи. Зростання вартості проїзду, безумовно, негативно вплине на незахищені верстви населення, багатодітні родини та пенсіонерів, яким водії маршруток нерідко відмовляють у пільгах (дехто з перевізників навіть погрожував припинити надавати такі пільги взагалі, що суперечить закону).
Причому, 96% всіх надходжень від маршрутних автобусів сплатили лише 6 підприємств з 13. Податки від решти коливаються у розмірах від 46 тис. грн. до 2-3 тис. грн. за маршрут. Зокрема, перевізник ПП Ясько сплатив за весь минулий рік до міського бюджету 1,8 тис. грн., ФОП Білоус – 3,8 тис. грн., ТОВ„Техпромагросервіс” – 3,9 тис. грн. Ця тенденція зберігається і у поточному році. Тож виникає питання: чи можуть перевізники з такими мізерними прибутками (згідно їх податкових виплат) забезпечувати якісні та безпечні транспортні послуги для мешканців міста?
До речі, у виконкомі також повідомили, що економічне обґрунтування для участі у конкурсі на здійснення автобусних перевезень у Черкасах від підприємств-перевізників не вимагається. Іншими словами, дані про реальну прибутковість та завантаженість маршрутів офіційно залишаються внутрішньою інформацією самих перевізників.
Показники сплати податків до місцевого бюджету по кожному підприємству – у таблиці: